Účetní software - novinky - historie změn
účetní software - rozdíly v. 3.45 od 3.44
k 31.7.2024
1. Reklamace - odesílání SMS zpráv přímo z hlavičky reklamace na tel. zákazníka s možností připravit si 3 různé výchozí texty a na konkrétní reklamaci si je před odesláním upravit, popř. doplnit.
2. Mzdy - nové podání “Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce“, zkráceně “Výkaz příjmů DPP“ na ČSSZ:
- V okně mzdy u DPP nový údaj "Typ akce" povinný na tomto podání a přístupný i po zaúčtování mezd.
- V zaúčtování mezd se automaticky provede výstup tohoto podání za všechny DPP, jen pokud se vyskytne alespoň 1 mzda na DPP.
- Ve výpisech z mezd je možné jej zopakovat s možností výběru jen jednoho pracovníka pro oznámení opravy nebo storna.
účetní software - rozdíly v. 3.44 od 3.43
k 21.6.2024
1. Podání na FÚ - vedle stávajících možností výstupů doplněna možnost přímého otevření v příslušném formuláři na serveru finanční správy (mojedane.cz).
2. DE i PU - rozšíření popisu - názvu účetního záznamu na 40 znaků, a to i v podpůrných nastaveních, odkud se popis přitahuje.
3. Autoservis - Evidenční karta vozidla rozšířena o údaje:
- Datum a čas příští servisní prohlídky s možností automatického zaslání upozornění formou SMS.
- Datum konce platnosti dálniční známky s možností nastavení si nechat zobrazit upozornění při startu programu.
- Rozlišení, zda jde o vlastní nebo externí (zákazníka) vozidlo s výběrem v přehledu vozidel.
- Interní rozlišovací druh pro členění evidovaných vozidel dle vlastní potřeby s podporou číselníku interních druhů.
účetní software - rozdíly v. 3.43 od 3.42
k 24.4.2024
1. Přístup - evidence oprávněných uživatelů rozšířena o telefonní a e-mail kontakt na něj.
2. Obecné - nastavitelné automatické doplňování pracovníka a tel.na něj, který doklad vystavil s volitelným blokováním přepisu.
3. Zakázky - volitelně možnost výdeje ze skladu do mínusu dle požadavků na zakázku.
4. Mzdy:
- Rozlišení příspěvku zaměstnavatele na živ. a penz. pojištění na “Produkty spoření na stáří“ dle § 15a ZDP platného od 1.1.2024.
- Nový tiskopis "Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti..." platný pro rok 2024.
účetní software - rozdíly v. 3.42 od 3.41
k 12.3.2024
1. Při startu - doplněna možnost zobrazit upozornění na podlimitní zásoby
2. Zakázky - volitelné zablokování změn prodejních cen na zakázce.
3. Faktury - rozšířeny o údaj činnost-živnost, na kterou jsou a možnost na ně vybírat (filtrovat).
4. Výpis zálohových faktur - u plátců DPH vyčíslení nevyúčtovaného DPH k platbě zálohy.
5. Mzdy - doplněn výběr pracovníků a mezd na OZP a ostatní podle invalidity. Totéž doplněno do výpisu "Měsíční rekapitulace".
6. Jen DE - daňová evidence:
- Doplněna podpora údaje "Akce" číselníkem z interních druhů
- Nastavitelné potlačení upozornění na částku "Na DPH účtováno" vyšší celkové částce platby.
7. Jen PU - podvojné účetnictví:
- Uživatelsky nastavitelný výpis účetní osnovy
- Automatické doplnění označení činnosti do návrhu zaúčtování dle činnosti v hlavičce faktury.
účetní software - rozdíly v. 3.41 od 3.40
k 29.1.2024
1. Obecné - rekonstrukce indexů jen na stanici klienta.
2. Import bankovních výpisů - rozšířen o načítání jednotlivých plateb kartou z KB SmartPay.
3. Faktury:
- Doplněna možnost ruční korekce automaticky mailem upomínaných vydaných faktur - určit opakovatelnost zaslání nebo vyloučit ze zasílání.
- Do nástrojové lišty vydaných faktur doplněna možnost zobrazení QR kódu pro platbu na v seznamu aktuálně nastavenou neuhrazenou fakturu.
- V přehledu dle splatnosti v nastavených horizontech doplněna možnost vybírat faktury do zadaného data, buď dle jejich data vystavení nebo plnění.
4. Jen PU - podvojné účetnictví - rozšířeny možnosti načítání hodnot minulého roku volbou:
- z účetního deníku, který ještě nebyl v RÚ vymazán
- z účetního deníku v podsložce s uzavřeným rokem
- nepočítat - ponechat dříve ručně zadané (při přechodu na tento systém).
účetní software - rozdíly v. 3.40 od 3.36
k 3.1.2024
Přečtěte si změny sazeb DPH
1. Výpisy faktur - téměř do všech výpisů doplněn možný výběr na středisko.
2. Mzdy:
- Upraven výpočet daně z příjmu pro rok 2024 - zrušena sleva na studenta, limit pro danění vyšší sazbou 23% snížen na 3 násobek průměrné mzdy.
- Upraven xml výstup přehledu o výši pojistného pro r.2024.
- Nastavení hodnot pro mzdy na rok 2024.
2. Jen DE - daňová evidence:
- Upraven xml výstup pro podání přiznání FO za r.2023.
- Výpočet daně z příjmu FO na r.2024 - zrušení slevy na studenta a umístění dítěte do předškol.zařízení, v od zákl. daně odečitatelných položkách zrušeny příspěvky odborům a zkoušky ověřující výsledky vzdělávání.
- Výpočet povinného pojištění a výstup Přehledu OSVČ za r.2023 pro sociálku i zdravotní pojišťovny. Nový výpočet záloh na r. 2024.
účetní software - rozdíly v. 3.36 od 3.35
k 14.9.2023
1. Adresář firem - přepracován přístup do nového ARES (z xml formátu předávání dat na json) zavedeného Ministerstvem financí. Původní k 31.12.2023 končí (měl skončit k 30.9.2023, ale MF ČR dne 25.9.2023 termín souběhu obou systémů prodloužilo). Z nižších verzích AdmWin nebude tedy ARES dostupný.
2. Zásoby:
- Pro zadávání položek prodejek (účtenek) si lze nastavit, po kolika zadaných znacích se má vyskakovací seznam s nabídkou položek zobrazit, popřípadě funkci vyskakovacích oken úplně potlačit.
- Pro okno zadání příjmu/výdeje položek zásob si lze nastavit, aby se v seznamech vybraná položka označovala jen v 1 sloupci (buňce, jako v MS Excel) a nikoliv celý řádek, pro zlepšení čitelnosti tohoto řádku v případě uvolnění položky pro záznam nebo opravu přijatého/vydaného množství a ceny, a seznamy jsou deaktivovány proti nechtěnému posunutí na jinou položku.
3. Mzdy - pro výstup přílohy k žádosti o nemocenské dávky si lze volit, jak mají být v seznamu vyměřovacích základů rok zpět období seřazena (tříděna).
účetní software - rozdíly v. 3.35 od 3.34
k 14.7.2023
1. Zakázky - doplněn kontrolní výpis vykonaných prací bez identifikace pracovníka, který je vykonal.
2. Zásoby:
- Název skladové položky rozšířen na 70 znaků a jeho automatické zalamování do 2 řádků při tisku na dokladech.
- Účtenky (prodejky) - výpisy volitelné, jestli součtovat na číslo prodejky po skladech nebo bez ohledu na sklad do 1 řádku.
- Číslo dodacího listu přijatého rozšířeno na 16 znaků.
3. Jen v nástavbě pro autoservis - rozšíření evidenčních údajů o vozidle o náhon kol, převodovku a na kolik km je poslední použitý motorový olej.
účetní software - rozdíly v. 3.34 od 3.33
k 10.6.2023
1. Obecné - výstupy do tabulky z rozsáhlých dat (pohybů zásob, účetního deníku a hlavní knihy v PU) přepracovány na výstupy do souboru. Tím se sníží o polovinu nároky na operační paměť PC při exportu do MS Excel.
2. Adresář:
- Nový výpis firem/osob, na které není evidována žádná akce.
- Nad seznamem doplněna nová úloha hromadně odstraňující všechny firmy/osoby, na které není evidována žádná akce, v aktuálně nastaveném výběru (filtru).
3. Mzdy - tisk výplatních lístků - volitelné zahrnutí přesčasových hodin do odpracovaných.
4. Jen v nástavbě pro autoservis - odesílání SMS zpráv přímo z programu:
- Upozornění na blížící se konec platnosti STK - automaticky se každý den vyberou evidovaná vozidla, u kterých se blíží datum konce platnosti STK v nastaveném předstihu, a na u nich evidovaná tel.čísla se odešlou SMS s nastavitelným textem upozornění na tuto skutečnost.
- Pozvánka - upozornění na dohodnutý termín a čas zahájení zakázky - přistavení vozidla.
- Ze zakázky - typicky při ukončení opravy/servisu.
účetní software - rozdíly v. 3.33 od 3.32
k 2.3.2023
1. Zakázky - přednastavení stavu zaškrtávacího pole "i minusové položky" při fakturaci zakázky - zda má být ve výchozím stavu zaškrtnuto nebo ne.
2. Zásoby - účtenky (prodejky) - přepracováno zadávání položek na novou účtenku:
- Volba z jaké evidence budou položky na účtenku doplňovány přepracována na zřetelnější dlaždicové.
- Doplněno přidávání položek z přednastavených textových řádků typu text a částka a typu text, množství x jednotková cena.
- Doplněno rychlé přidávání ceníkových položek.
- Doplněn výběr položek z vyskakovacího seznamu obsahujícího položky, které mají ve svém názvu-textovém popisu kdekoliv znaky shodné se zadanými.
- Při větším množství skladových karet lze toto vyhledávání podstatně urychlit nastavením na hledání položek začínajících ve svém názvu zadanými znaky.
3. Mzdy - upřesnění výpočtu sociálního a zdravotního pojištění při zaměstnání malého rozsahu.
účetní software - rozdíly v. 3.32 od 3.31
k 1.2.2023
1. Zásoby - účtenky (prodejky) - vedle jednoznačné vazby 1 účtenka = 1 výdejka, tj. jen z jednoho skladu a jedné kategorie zásob, byla volitelně doplněna možnost více výdejek na jednu účtenku. Tím se otevřela možnost:
- Na 1 účtenku prodávat současně z více skladů.
- Na 1 účtenku vybírat současně z více účetních kategorií zásob.
- Prodávat výrobky - celky s automatickým výdejem skladových položek dle kusovníku do tohoto celku vstupujících.
- Nastavení číselných řad účtenek ve vazbě buď na číslo skladu a číslo pokladny nebo jen číslo pokladny nebo nevázat na sklad a pokladnu vůbec.
2. Mzdy - doplněny příslušné web stránky na ePortále ČSSZ pro načtení nových tiskopisů "Přehled o výši pojistného" platný od poč. roku 2023 a zcela nového "Oznámení o záměru uplatňovat slevu na pojistném", které do 1.2.2023 na tomto webu ještě nebyly, a drobné úpravy xml struktur pro jejich elektronické podání.
účetní software - rozdíly v. 3.31 od 3.30
k 18.1.2023
1. Mzdy - sleva na soc. poj. zaměstnavatele za pracovníky na zkrácený úvazek dle zák. 216/2022 Sb.:
- Na kartu pracovníka doplněno zatržítko, kterým se indikuje, že je na něj uplatňována sleva a tlačítko pro vstup do jejího nastavení a el.podání oznámení.
- Nová evidence u pracovníka na nastavení období, ve kterém zaměstnavatel uplatňuje slevu, zdůvodnění slevy - dle jakého odstavce zákona a výstup nového podání „Oznámení o záměru uplatňovat slevu na pojistném na zaměstnance" v elektronické i tiskové formě na ČSSZ.
- Kontroly na kartě pracovníka, zda je u něj možné uplatnit slevu.
- Ve vyúčtování mzdy označení uplatňování slevy, kontroly limitů pro její uplatnění a při překročení zrušení uplatnění slevy ve zpracovávaném měsíci.
- Zaúčtování mezd - výpočet slevy na soc.poj. zaměstnavatele a její odečtení z odvodu soc.pojištění.
- Nový "Přehled o výši pojistného" na ČSSZ v elektronické i tiskové formě platný od 1.2.2023.
- Upraveny výpisy "Měsíční rekapitulace" a "Sociální pojištění" o vyměřovací základy mezd, ze kterých je uplatňována sleva, výše slevy a její odečet od odvodu soc. pojištění.
2. Jen PU - podvojné účetnictví - výpis zálohových faktur doplněn o třídění (řazení) dle účtů, na které byla jejich úhrada zaúčtována, s mezisoučty za jednotlivé analytiky.
účetní software - rozdíly v. 3.30 od 3.26
k 4.1.2023
1. Mzdy:
- Roční vyúčtování daně z příjmu u pracovníka za r.2022 rozšířeno o slevu na dani za zastavenou exekuci.
- Nový tiskopis "VÝPOČET DANĚ A DAŇOVÉHO ZVÝHODNĚNÍ u daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti" za rok 2022.
- Nový výpočet nezabavitelného minima a exekučních srážek ze mzdy od 1.1.2023.
- Nastavení hodnot pro mzdy na rok 2023.
2. Jen DE - daňová evidence:
- Nastavení u pravidelně se opakujících závazků/pohledávek doplněno o nastavení, na co má být jejich úhrada v deníku zaúčtována.
- Výpočet daně z příjmu FO rozšířen o slevu na dani za zastavenou exekuci, upraven xml výstup pro podání přiznání.
- Výpočet povinného pojištění a výstup Přehledu OSVČ za r.2022 pro sociálku i zdravotní pojišťovny.
účetní software - rozdíly v. 3.26 od 3.25
k 2.12.2022
1. Faktury - zautomatizování záznamu DPH při připojení zálohy.
2. Dlouhodobý majetek - mimořádné odpisy dle § 30a i pro rok 2022 a 2023.
3. EET - kromě přehledu odeslaného zrušeno z programu.
4. DPH:
- Prohlížení záznamů DPH v uzavřených obdobích pro DPH. V PU navíc možnost doplnění/opravy účtování.
- Kontrola DIČ na kódy států EU.
5. Jen DE - daňová evidence:
- Výpis kontroly odúčtování DPH v deníku doplněn o volbu období.
- Volitelné nastavení - automaticky přenést hodnotu DPH z vyúčtovací faktury do platby zálohy, pokud ta byla rovna celému plnění (není nedoplatek/přeplatek).
- Volitelné nastavení - do platby zálohy zapsat hodnotu DPH z daňového dokladu k platbě zálohy.
účetní software - rozdíly v. 3.25 od 3.24
k 28.10.2022
1. Zásoby - hromadný přepočet % přirážky na skladových kartách - prodejní ceny k ceně pořízení průměrné nebo volitelně k poslední.
2. Jen DE - daňová evidence - doplněny hodnoty pro výpočet sociálního a zdravotního pojištění za rok 2022 a výpočet záloh pro rok 2023.
3. Jen PU - podvojné účetnictví - ve výpisech účetnictví k výpisu účetního deníku doplněna možnost výstupu do tabulky pro následný export do MS Excel.
účetní software - rozdíly v. 3.24 od 3.23
k 12.5.2022
1. Obecné - jednodušší založení nové firmy (klienta) v účetních firmách.
2. Adresář firem - rozšířen o druhou e-mail adresu pro fakturaci.
3. Faktury vydané - automatické rozesílání upozornění na v termínu splatnosti neuhrazené faktury mailem:
- Nastavení mailu pro zasílání upozornění - odesílajícího e-mail účtu, počtu dní po splatnosti, předmětu a textu zprávy.
- Test ověřující správnost nastavení odesílajícího účtu a vhodnost nastaveného předmětu a textu zprávy.
- Přehled o aktuálně vybraných fakturách pro odeslání upozornění.
- Ruční spuštění hromadného odeslání upozornění nebo nastavení jeho automatického spuštění při startu programu.
4. Mzdy - pracovní cesty - doplněno zadávání výpisů pracovních cest o předformátovaný se součty.
5. Jen autoservis - automatické rozesílání upozornění na blížící se konec platnosti STK nebo termínu výměny motorového oleje mailem:
- V evidenci vozidel u každého doplněno určení, zda se může mailem odesílat upozornění na blížící se konec platnosti STK nebo termínu výměny motorového oleje.
- Nastavení mailu pro zasílání upozornění - odesílajícího e-mail účtu, počtu dní před termínem, předmětu a textu zprávy - zvlášť pro STK a zvlášť pro olej.
- Test ověřující správnost nastavení odesílajícího účtu a vhodnost nastaveného předmětu a textu zprávy.
6. Jen DE - daňová evidence - do přehledů a rozborů doplněn nový přehled o kumulovaných obratech za posledních 12 měsíců za delší období i v případě, kdy jsou data předchozích let v podsložkách vzniklých z vlastního jetí roční uzávěrky.
7. Jen PU - podvojné účetnictví - do výpisů zadaného účtu nebo celé hlavní knihy doplněna volba, zda při zadání jen jednoho měsíce nebo čtvrtletí v roce do počátečního stavu uvádět obraty nebo jen zůstatek od počátku roku.
účetní software - rozdíly v. 3.23 od 3.22
k 6.4.2022
Mzdy:
- Nové "Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) 2022" na ČSSZ.
- Neopomeňte si po zaúčtování mezd za 3/2022 před předzpracováním mezd za 4/2022 nastavit v hodnotách pro mzdy "Životní minimum + náklady na bydlení:" na částku 11 065.
účetní software - rozdíly v. 3.22 od 3.21
k 16.2.2022
1. Obecné - nastavitelná url adresa pro elektronická podání na FU (MOJE daně nebo původní daňový portál).
2. Zásoby - přepracováno okno pro záznam příjmu/výdeje - uživatelsky rozšířitelný a upravitelný seznam skladových karet.
3. Majetek - doplněno rozlišení, zda jde o nemovitost či nikoliv včetně zahrnutí do výběru (filtru) a nápočtu do daňového přiznání k dani z příjmu FO.
4. Jen DE - daňová evidence - nová xml struktura pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu FO za rok 2021. Finanční správa umožnila elektronické podání až 16.2.2022.
účetní software - rozdíly v. 3.21 od 3.20
k 24.1.2022
1. Zakázky - fakturace položek - volitelné lze zahrnout nebo potlačit položky s mínus množstvím, které nejsou vratkou.
2. DPH - výpisy daňových dokladů - nový výpis pro kontrolu 1. a 2. snížené sazby.
3. Mzdy:
- Karta pracovníka doplněna o volbu, zda jej nabízet i do zakázek a záznamu vykonaných prací.
- Lze potlačit automatický výpočet nezabavitelného minima při výpočtu srážek ze mzdy.
- Nový tiskopis žádosti o roční zúčtování daně a žádosti o proplacení daňových bonusů - měsíční.
4. Jen PU - účetnictví - nová xml struktura pro přenos výsledovky a rozvahy v rámci přiznání k dani z příjmu právnických osob za 2021.
Upozornění k elektronickému daňovému přiznání k dani z příjmu za rok 2021:
- fyzických osob - podle sdělení Finanční správy bude možné podávat až od února 2022
- právnických osob - Finační správa zveřejnila až 6.1.2022, proto jej verze 3.20 neobsahuje.
účetní software - rozdíly v. 3.20 od 3.17
k 4.1.2022
1. Obecné - volitelné potlačení data tisku na výpisech.
2. Adresář firem - kontrola plátce DPH v registru EU VIES.
3. Příkazy k úhradě - volitelné zahrnutí i přeplacených pohledávek.
4. Faktury - nastavení, zda kurz automaticky doplňovat dle data vystavení nebo dle data plnění.
5. Mzdy:
- Znovu zavedeno zpracování mimořádného příspěvku zaměstnavatele při nařízené karanténě dle zákona č.518/2021 Sb. pro období 1.12.2021 - 28.2.2022,
dle popisu změn na verzi 3.13. Jen s úpravou období, pro které platí - byla nařízena po 1.12.2021 a trvá aspoň do 23.12.2021 - den nabytí účinnosti zákona.
- Doplněny hodnoty pro mzdy na rok 2022.
6. Jen PU - účetnictví:
- Účtování o DPH k platbám záloh zpřístupněno i z jejich seznamu bez nutnosti otevření záznamu DPH k záloze.
- Výpis účetních odpisů za zadané období i do tabulky pro export do MS Excel.
7. Jen DE - daňová evidence - doplněny výstupy Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ pro sociální i zdravotní pojištění za r.2021.
účetní software - rozdíly v. 3.17 od 3.16
k 19.11.2021
1. Obecné - výpisy ze seznamů - přepracovány a rozšířeny o možnost uživatelského uspořádání u seznamů: DPH-ostatní daňové doklady, DPH-doklady z pokladny,
Účetní deník (Přímé účtování) v PÚ, Banka a pokladna v PÚ.
2. Mzdy
- Úprava tisku potvrzení o zaměstnání (zápočtového listu) - volitelný tisk nároku a čerpání dovolené.
- Roční vyúčtování daně - výpočet daně a daňového zvýhodnění jednotlivých pracovníků za rok 2021 a jeho tisk, při zachování zpracování a tisku za roky nižší.
- Nové hodnoty pro mzdy na rok 2022 kromě stravného při pracovních cestách a životního minima + náklady na bydlení pro určení nezabavitelného minima a výpočtu exekučních srážek.
účetní software - rozdíly v. 3.16 od 3.15
k 22.10.2021
1. DPH - změny v souvislosti s novelou zákona o DPH - zákon č. 355/2021 Sb.:
- Úpravy v záznamu DPH na výstupu (za vlastní uskutečněná plnění) - zrušeno zasílání do členských států EU a nahrazeno prodejem zboží na dálku, přepracován záznam v režimu MOSS na OSS.
- Nový výkaz DPH a s tím i přiznání k DPH platný od 1.10.2021 při zachování původního - dle data si systém automaticky rozliší sám.
- Nová struktura xml pro elektronické podání přiznání DPH v režimu jednoho správního místa - OSS (DAP OSS).
2. Jen DE - daňová evidence - v předběžném výpočtu daně a pojištění upraven výpočet daně za rok 2021 a doplněny hodnoty pro výpočet záloh na sociální a zdravotní pojištění na rok 2022.
účetní software - rozdíly v. 3.15 od 3.14
k 21.9.2021
1. Nabídky - nastavitelné počty dnů platnosti nabídky, které se budou nabízet v nově vytvářených nabídkách.
2. Mzdy - hromadné odeslání výplatních lístků ve formátu pdf, popřípadě zašifrovaných heslem, mailem. Tato funkcionalita je zpoplatněné rozšíření.
3. Jen PU - účetnictví - výpisy - nápočet počátečního stavu jednotlivých účtů lze omezit od zadaného data pro případy ponechání dat přes horizont roční uzávěrky.
účetní software - rozdíly v. 3.14 od 3.13
k 16.7.2021
1. Zálohování a obnova dat - graficky jinak odděleny. Přidáno ještě jedno upozornění, že obnova nevratně zničí aktuálně evidovaná data.
2. Zakázky:
- Do seznamu možností, jak fakturovat položky zakázky, doplněna možnost fakturovat všechny položky, ale v rozdělení na materiál a práce s mezisoučty za tyto skupiny.
- Do nástrojové lišty nad požadavky na zakázku doplněna funkce "Součet" - sečte vybrané požadavky k zpřesnění předpokládané ceny. Tatáž hodnota byla dříve součástí efektivnosti.
3. Reklamace - celá nová evidence reklamací zákazníků:
- Vazba na prodejní doklad, ze kterého se automaticky doplní zákazník, datum prodeje a popř. reklamovaná položka.
- Datum podání zákazníkem, popis projevu závady zákazníkem.
- Sledování stavu vyřizování reklamace od data podání reklamace zákazníkem až do jejího uzavření - předání zákazníkovi s možností si v seznamu reklamací dle tohoto stavu řádky nechat automaticky barvit.
- Nastavitelné seznamy (číselníky):
- toho, co zákazník reklamací požaduje (opravit, vyměnit, vrátit peníze)
- stavů vyřizování reklamace s označením toho, který stav znamená uzavření reklamace
- Vlastní vyjádření k reklamaci, vyjádření dodavatele, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
- Tisk reklamačního protokolu.
4. Jen PU - účetnictví - do tisku rozvahy v zjednodušeném rozsahu doplněna volba tisku v rozsahu pro mikro účetní jednotky nepodléhající auditu.
účetní software - rozdíly v. 3.13 od 3.12
k 30.3.2021
1. Ceník prací - rozšíření názvu - popisu ceníkové položky na 70 znaků.
2. Zakázky - nastavení výchozího stavu zaškrtávátka uzavření zakázky při její fakturaci.
3. Mzdy:
- Doplněny tisky tiskopisů "Potvrzení zaměstnavatele o úhrnu vyměřovacích základů, z nichž bylo sráženo pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti (dle § 15a odst. 3 zákona č. 589/1992 Sb.)" a "POTVRZENÍ zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění pro účely podání přiznání k dani z příjmů fyzických osob".
- Doplněno zpracování mimořádného příspěvku zaměstnavatele při nařízené karanténě dle zákona č.121/2021 Sb.:
- Evidence neschopenek doplněna o příznak, že k evidované dočasné pracovní neschopnosti přináleží tento příspěvek.
- Do importu neschopenek doplněno automatické vytvoření tohoto příznaku, bude-li v importované neschopence "karanténa" nebo "izolace".
- Nastavitelný konec vyplácení tohoto příspěvku pro případ, že by byl jeho termín prodloužen. Přednastaven na 30.4.2021.
- V předzpracování mezd automatický výpočet tohoto příspěvku 370,- Kč, max. do výše 90% průměrného výdělku.
- V okně mzdy je uváděna výše tohoto příspěvku a lze změnit v záznamu o likvidaci této neschopenky tlačítkem v okně mzdy.
- V zaúčtování mezd závazek i příkaz k úhradě na odvod sociálního pojištění snížen o hodnotu těchto příspěvků a zvýšen závazek na výplaty mezd. V PU včetně účtování.
- Upraven výstup Přehledu o pojistném zasílaném na ČSSZ v tiskovém formátu i xml pro el.podání dle PVPOJ21 vydaného ČSSZ s platností od 3/2021 do konce roku.
- O tento příspěvek upraveny výpisy: výplatní lístek, sociální pojištění, likvidace neschopenek, mzdový list, firemní přehled mezd a výpočty mezd.
účetní software - rozdíly v. 3.12 od 3.11
k 15.2.2021
Mzdy - peněžní příspěvek na stravování (stravenkový paušál)
vedle stávající možnosti jej zadávat ve vyúčtování mzdy pod "Jiné nezdanitelné příplatky", doplněna možnost jej evidovat samostatně s podporou jeho automatického výpočtu:
- Na kartu pracovníka doplněn údaj pro nastavení výše poskytovaného příspěvku na den (směnu) - maximálně do výše osvobozené od daně z příjmu.
- V okně mzdy doplněn nový samostatný údaj pro evidenci poskytnutého příspěvku na stravování od daně z příjmu za zpracovávaný měsíc s možností jeho případného výpočtu dle odpracovaných dní
a ruční korekcí pro odpracované směny, za které náleží (nenáleží za směny na pracovní cestě, kdy vznikl nárok na stravné).
- Tento nový údaj ve mzdě byl doplněn do výpisů: výplatní lístek, měsíční rekapitulace, výpočty mezd, příplatky podle druhů, mzdový list a firemní přehled mezd.
Jen PU - účetnictví - do předkontací doplněny body pro zaúčtování mezd: pro jiné nezdanitelné příplatky a peněžní příspěvek na stravování v rozdělení na společníky a ostatní pracovníky.
účetní software - rozdíly v. 3.11 od 3.10
k 8.2.2021
1. Propojení s platebním terminálem od poskytovatele GPE:
- Nastavení propojení v nastavení účtenek (prodejek) zadáním IP adresy a portu platebního terminálu ve vnitřní síti pro propojení pomocí protokolu TCP/IP.
- V záznamu nových prodejek a v tisku faktur vydaných doplněno tlačítko "Platba kartou" pro odeslání hrazené částky na platební terminál.
- Tisk údajů o platbě kartou na účtenky (prodejky) a vydané faktury, pokud jejich platba kartou proběhla úspěšně.
2. Výpisy přijatých faktur - doplněny o výpis, na které zakázky bylo z každé faktury nakoupené plnění disponováno.
3. Mzdy - výpisy:
- Kontrola úplnosti ročního zúčtování daně z příjmu rozšířena o kontrolu promítnutí jejího výsledku do mezd k odhalení případů, kdy bylo provedeno/opravou změněno mimo zpracování mezd.
- Nové tiskopisy "Potvrzení o zdanitelných příjmech..." jak pro zálohovou, tak srážkovou daň, pro rok 2021 při současné existenci verze pro rok 2020.
účetní software - rozdíly v. 3.10 od 3.07
k 4.1.2021
1. Upozornění při startu programu:
- Přepracovány do formy seznamu s možností nastavení kolik dní před a kolik dní po termínu události upozornění zobrazovat a volba, zda jednou denně nebo při každém spuštění programu.
- Doplněna možnost zobrazování upozornění na blížící se 14. den pracovní neschopnosti u některého zaměstnance a zobrazení termináře (plánovacího kalendáře) zakázek.
2. Importované bankovní výpisy - doplněna volba hromadného párování variabilního symbolu na číslo objednávky na faktuře.
3. Dlouhodobý majetek - dle rozsáhlé novely zákona o dani z příjmu:
- Zrušeno daňové odepisování nehmotného majetku nad 60 000 Kč pořízeného po 1.1.2020 se zachováním započatého daňového odepisování nehmotného majetku pořízeného dříve.
- Hranice pro zařazení do hmotného majetku daňově odepisovaného pořízeného od r. 2020 se zvyšuje na 80 000 Kč.
- Doplněno zpracování a výpočet mimořádných odpisů dle §30a - pro položky pořízené v době od 1.1.2020 do 31.12.2021 zařazených do odpisové skupiny 1 a 2.
4. Mzdy:
- Doplněny hodnoty pro mzdy na rok 2021.
- Upraven výpočet zálohové daně (zrušení superhrubé mzdy, danění 15% a 23%) na období od 1/2021 při zachování původního výpočtu pro období dřívější.
- Zastropování daňového bonusu zrušeno pro období od 1/2021.
- Upraven xml výstup Přílohy k žádosti o nemocenské dávky dle změny vydané ČSSZ 4.11.2020.
5. Jen DE - daňová evidence - doplněny výstupy Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ pro sociální i zdravotní pojištění za r.2020 s odpuštěním pojistného ve výši až minimálních záloh.
účetní software - rozdíly v. 3.07 od 3.06
k 30.11.2020
1. Obecné:
- Nastavitelné automatické načítání seznamů dat (autorefresh) ze serveru.
- U plátců DPH volitelné zadávání cen bez nebo s DPH na dokladech.
2. Zakázky:
- Nastavení automatické rezervace na skladě u nově zadávaných požadavků (objednaných) skladových položek.
- Volitelné nastavení, zda při každém zavření okna zakázky vyhodnocovat plnění požadavků - podstatné urychlení zavírání okna zakázky.
- Vystavování zálohových faktur s položkami z požadavků na zakázku (zákazníkem objednaných položek).
- Příjem skladových položek přímo na zakázku podle na ní evidovaných požadavcích (zákazníkem objednaných položek).
3. Zápočet - úvodní načtení nevyrovnaných faktur lze omezit zadáním počtu, kolik se jich má načíst.
4. Mzdy:
- Na kartě pracovníka oddělen tisk potvrzení o průměrném výdělku od tisku zápočtového listu, tisk potvrzení pro OSVČ o zaměstnání zakládajícím účast na nem.pojištění doplněn o možnost výstupu do xml pro elektronické podání.
- Hromadný výstup výplatních lístků (pásek) ve formátu pdf pro každého pracovníka do samostatného souboru.
- Tlačítkem spustitelný převod dnů dovolené na hodiny před zpracováním mezd za 1/2021, automatické rozlišování dnů nebo hodin při zadávání mzdy a ve všech výpisech, zda jde o dovolenou ve dnech nebo v hodinách podle roku mezd.
5. Jen DE - daňová evidence - přepracováno vyúčtování sociálního a zdravotního pojištění o odpuštění pojistného za 3.-8.2020, nový výpočet záloh na rok 2021.
účetní software - rozdíly v. 3.06 od 3.05
k 2.9.2020
1. Obecné:
- Doplněna možnost deaktivace tlačítka pro fultextové vyhledávání, pokud nechtěný klik zdržuje.
- Zobrazování textu z dlouhé poznámky (poznámkového bloku) ke každé položce u některých evidencí přímo v jejich seznamu.
- Údaje o plátci daně pro všechna podání na FÚ přesunuty do samostatného okna volatelného tlačítkem pro opravy a doplnění téměř ze všech míst, kde se vytváří elektronické podání na FÚ.
2. Mzdy - upraveno zadání a tisk žádosti o poukázání chybějící částky vyplacené plátcem na měsíčních daňových bonusech s výstupem pro elektronické podání nebo interaktivního pdf formuláře.
3. DPH - upraven výkaz a tisk přiznání na snazší zpracování pro identifikovanou osobu, neplátce DPH.
4. Autoservis:
- Do zakázek doplněn údaj, zda zákazník požaduje vrátit měněné díly, který se i tiskne na zakázkovém listě.
- V detailním přehledu spotřeby na zakázku doplněna možnost zobrazení údajů o pořízení dílu (datum doklad, dodavatel) z posledního příjmu i u skladových položek, které nebyly přijaty přímo na zakázku.
5. Pokladny v daňové evidenci i podvojném účetnictví - přepracována vazba a zobrazení souvztažných záznamů DPH.
6. Podvojné účetnictví - ve výpisech z účetnictví k výpisu "Měsíční výnosy/náklady" doplněn export do Excel.
účetní software - rozdíly v. 3.05 od 3.04
k 12.7.2020
Mzdy:
- Nový způsob výpočtu nezabavitelného minima pro exekuční srážky ze mzdy platný od 1.7.2020.
- Vyhodnocení prominutí (snížení) sociálního pojištění placeného zaměstnavateli v souvislosti s covid-19 za 6., 7. a 8. měsíc r. 2020 rozšířeno o určení, co je a co není
pracovním poměrem, druhem činnosti dle číselníku ČSSZ.
- Pracovní cesty:
- Uzavření - uzamčení pracovních cest před změnami do zaúčtovaného data při zaúčtování náhrad.
- Doplněno číslo zakázky se souvztažným promítáním nákladů na pracovní cestu do spotřeby na tuto zakázku.
účetní software - rozdíly v. 3.04 od 3.03
k 29.6.2020
1. Obecné - nastavení velikosti a typu písma (fontu) rozšířeno o možnost samostatného nastavení písma v záhlaví sloupců seznamů.
Z toho důvodu přepracováno i celé nastavení fontů do okna typu seznam pro jednotlivé oblasti použití.
Ve verzi pro více firem jedno nastavení platí pro všechny firmy spravované z jedné instalace AdmWin.
2. Zásoby - prodejky/účtenky:
- Zjištění hmotnosti/množství z čárového kódu, který si stanovuje uživatel, nastavením počátečních znaků čárového kódu, v němž je zakódována hmotnost.
- Volitelné součtování shodných položek na jedné účtence při načítání položek čárovým kódem.
3. Mzdy:
- Upraven tisk "Potvrzení o zdanitelných příjmech...." jak zálohové, tak i srážkové daně z příjmu za rok 2020 dle stejnojmenných tiskopisů MFin 5460.
- Pracovní cesty - doplněno jejich samostatné zaúčtování mimo zpracování mezd.
- Zpracování zákona o prominutí (snížení) sociálního pojištění placeného zaměstnavateli v souvislosti s covid-19 za 6., 7. a 8. měsíc r. 2020 u firem do 50 zaměstnanců:
- Nastavení, zda jej zaměstnavatel uplatňuje a jaké byly počty zaměstnanců a jejich vyměřovacích základů za 3/2020 pro ověření možnosti si snížit pojistné s automatickým zjištěním.
- V zaúčtování mezd kontrola, zda je možné toto snížení využít, s odmítnutím pokračování zaúčtování mezd při zjištění, že nelze: překročením počtu 50 zaměstnanců,
o více než 10% nižším počtu pracovníků nebo vyměřovacího základu k 3. měsíci 2020.
- V zaúčtování mezd výpočet sníženého pojistného zaměstnavatele až po jeho úplné prominutí, vytvoření závazku na odvod pojistného se sníženou hodnotu a v PU zaúčtování této snížené hodnoty pojistného.
- Nový "Přehled o výši pojistného" podávaný na ČSSZ jak elektronicky, tak v tištěné podobě.
- Upraveny výpisy "Měsíční rekapitulace" a "Sociální pojištění" akceptující prominutí (snížení) pojistného ze zaúčtování mezd - přehled o zaměstnancích, u kterých nebylo možné prominutí pojistného.
účetní software - rozdíly v. 3.03 od 3.02
k 5.5.2020
Mzdy - doplněna celá nová evidence pro cestovní příkazy (pracovní cesty). K tomu:
- Doplňování pracovníků do evidence pracovních cest, vedle vytváření dalších pomocí kopie, výběr kam a účelu z nejčastějších jízd, výpočet stravného.
- Mnoho kombinací různých výběrů z pracovních cest se součtováním.
- V hodnotách pro mzdy nastavení sazeb stravného a volba, zda náhrady cestovních nákladů přidat ke zpracování mezd. Při volbě na přidání se v okně mzdy zobrazuje částka cestovních
náhrad přidávaná k výplatě a o ni se také v zaúčtování zvyšují.
- Cestovní náhrady doplněny do výpisů z mezd: mzdové lístky, měsíční rekapitulace, výplatní listina, zasílané složenkou, výčetka, zálohy a výplaty mezd.
- Jen v PÚ - v předkontacích nastavení účtů pro zaúčtování cestovních náhrad.
Autoservis - evidence poznámek a námětů co dělat na vozidle příště - při další návštěvě (zakázce).
účetní software - rozdíly v. 3.02 od 3.01
k 3.4.2020
Mzdy:
- V hodnotách pro mzdy nastavení překážek v práci na straně zaměstnavatele.
- Přiřazení nastavených překážek v práci na straně zaměstnavatele do mzdy konkrétnímu pracovníkovi - zadání délky trvání v počtu hodin neodpracovaných směn s automatickým výpočtem náhrady mzdy.
- Úpravy a doplnění některých výpisů z mezd o náhrady za překážky v práci na straně zaměstnavatele: mzdové lístky, výpočty mezd, příplatky (náhrady) dle druhů.
- Jen v PÚ - doplněna možnost nastavení účtování k jednotlivým srážkám ze mzdy u konkrétního zaměstnance odchylného od účtování ostatních srážek.
účetní software - rozdíly v. 3.01 od 3.00
k 19.2.2020
1. Dlouhodobý majetek - včetně drobného a nehmotného:
- Na evidenční kartu majetku doplněny nové údaje: čárový kód, objednávka, smlouva na základě které byl majetek pořízen.
- Prodloužena identifikace objektu umístění na 16 znaků s výběrem z číselníku objektů umístění.
- Do nástrojové lišty nad seznamem majetku a na kartu majetku doplněna tlačítka pro vyvolání dlouhé poznámky (poznámkový blok) a vstup do evidence souvisejících dokumentů k tomuto majetku (dokladů o pořízení, technických listů, návodů, fotografií).
- Do nástrojové lišty nad seznamem majetku dále doplněno tlačítko pro rychlé zobrazení fotografie majetku a tlačítko pro nastavení číselníku objektů umístění (zkrácená identifikace doplňovaná na kartu, popis a adresa objektu, kdo jej má na starost a kontaktní tel.č. a e-mail na něj).
2. Mzdy:
- Upraveno zadání a výstup "Příloha k žádosti o dávku z nemocenského pojištění..." o volitelný výstup platebních informací i pro ostatní dávky, než jen za nemoc.
- Na kartu pracovníka doplněna tlačítka pro tisk "PROHLÁŠENÍ..." a "ŹÁDOSTI o roční zúčtování záloh..." jen pro tohoto pracovníka.
- Do výpisů nad seznamem pracovníků doplněn hromadný tisk "ŹÁDOSTI o roční zúčtování záloh..." pro pracovníky ve vybraném seznamu.
3. DPH - výpisy - pro oba základní výpisy přijatých i uskutečněných plnění doplněna volba:
- V oblasti období - pro celý zadaný rok.
- Výstup všech jednotlivých plnění (celé záznamní povinnosti) do tabulky s možností exportu do excel, csv, txt.
účetní software - rozdíly v. 3.00 od 2.95
k 10.1.2020
1. Tisk faktur - možnost uživatelské změny fixních textů v cizích jazycích tištěných na faktuře.
2. Mzdy:
- Hromadný tisk PROHLÁŠENÍ poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti pro zdaňovací období (pro část zdaňovacího období) na r.2020.
- Upraveno zadání a výstup "Příloha k žádosti o dávku z nemocenského pojištění..." jak pro elektronické podání, tak i tištěný výstup na rok 2020. Toto podání na
ČSSZ již musí být pouze elektronicky. Tisk lze podat jen ve zdůvodněných případech.
- Doplněno nové požadované podání (tiskopis) - Hlášení zaměstnavatele / osoby dobrovolně nemocensky pojištěné při ukončení pracovní neschopnosti - pouze pro elektronické podání.
- Import (načtení) neschopenek - v souvislosti se zavedením e-neschopenek lze do účetního software AdmWin načítat informace o dočasné pracovní neschopnosti ve formátu xml,
zaslaných ČSSZ. Jak dílčí zprávy o vzniku, trvání a ukončení dočasné pracovní neschopnosti, tak hromadně za období na základě požadavku DZDPN20.
- Nové hodnoty pro mzdy na rok 2020.
- Volitelné nastavení, zda po všech výstupech pro elektronické podání na ČSSZ vyvolat ePortál ČSSZ pro kontrolu a vlastní elektronické podání
s upravitelnými url adresami pro jednotlivé druhy podání.
3. DE - daňová evidence:
- Předběžný výpočet daně z příjmu a výstup přiznání k dani z příjmu FO za r.2019 - přepracován xml výstup dle nových formátů pro el. podání nebo tisk.
- Upraven xml výstup pro podání přehledu OSVČ na ČSSZ za r.2019 - el. podání "Přehledu ... " nebo tisk přes ePortál ČSSZ.
- Tisk přehledů pro OSVČ za r.2019 pro zdravotní pojišťovny.
účetní software - rozdíly v. 2.95 od 2.94
k 28.11.2019
1. Obecné - uživatelsky nastavitelná velikost a typ fontu do zadávacích polí ve formulářových oknech.
2. DPH - výpisy - volitelné nastavení výpisu celého názvu, adresy a IČO dodavatele/odběratele do 2.řádku dokladu v základních výpisech přijatých i uskutečněných plněních.
3. Zakázky:
- Do seznamu zakázek doplněn sloupec s celkovou cenou s DPH z dosud nevyfakturovaných na zakázku spotřebovaných položek.
- V nastavení tisku zakázkových listů doplněna možnost potlačení tisku cen u spotřebovaných položek.
4. Nabídky - do výběru nabídek pro přecenění nebo doplnění položek na doklad doplněna volba, zda ve výběru zobrazí nabídky všechny nebo jen nabídky na firmu na zpracovávaném dokladu.
5. Zásoby - prodejky - doplněno tlačítko pro odložení zadaných položek pro zpracování na jiném dokladu (faktuře, dodacím listě) pro případy, kdy se zákazník po zadání položek prodejky rozhodně neplatit v hotovosti ani kartou.
6. Dlouhodobý majetek - na karty dlouhodobého majetku doplněn údaj pro sledování čísla pořizovacího dokladu a jeho tisk na inventární kartu.
7. DE - daňová evidence - předběžný výpočet daně a pojištění - doplněny hodnoty pro výpočet vyúčtování za rok 2019 a záloh na rok 2020.
účetní software - rozdíly v. 2.94 od 2.93
k 20.6.2019
1. Obecné - nastavitelná sw komponenta pro převod tisků do PDF.
2. Zásoby - volitelné automatické zalamování názvů při tisku na štítky, prodejky/účtenky - více rozpracovaných účtů současně.
3. Nabídky - možnost zjednodušeného zadání neskladových položek, přecenění i v případě slev na položku, upravitelné % přirážky u každé položky.
4. Faktury vydané - do voleb automatického zaokrouhlení vráceno zpět zaokrouhlení bez dopadu do DPH nebo s dopočtem DPH s ohledem na formu úhrady.
5. Mzdy:
- Zrušení karenční doby od 1.7.2019 - u neschopenek do tohoto data jsou první 3 dny bez náhrady, u neschopenek začínajících od tohoto data včetně se počítá náhrada od první pracovní směny.
- V důsledku změny sazby soc.pojištění hrazeného zaměstnavatelem na 24,8% v průběhu roku přepracováno mnoho výpisů z mezd a roční zúčtování daně zaměstnanci - snížením odvodu soc.poj.zaměstanavatele se drobně v půlce roku mění i superhrubá mzda pro výpočet daně.
- Nový tiskopis "Přehled o výši pojistného" platný od 1.8.2019 (už za mzdy 7/2019) - při ponechání původního - systém dle období mezd použije příslušný.
- Nový výpočet exekučních srážek ze mzdy platný od 1.6.2019 dle nařízení vlády č.91/2019 Sb. - musí se použít již pro zpracování mezd za 6/2019.
- Do mzdy a na mzdový list doplněn údaj "Nepeněžitá plnění od daně osvobozená" - částky příjmů od daně osvobozených.
6. DPH:
- Nový tiskopis přiznání včetně úprav v zadávacím okně o daň z oprav nedobytných pohledávek dle § 46 a násl. a § 74a ZDPH.
- V záznamech DPH jak za uskutečněná, tak i přijatá, zdanitelná plnění doplněn příznak, že se jedná o opravu nedobytné pohledávky.
- Nová xml struktura kontrolního hlášení, která se automaticky použije pro všechna podání od 1.10.2019 při současné existenci původní, která bude používána do té doby.
7. DE - daňová evidence - předběžný výpočet daně a pojištění - sazba nemocenského pojištění OSVČ se od 1.7.2019 snižuje na 2,1% - minimální pojistné do 7 měs. je 138,- od 7. měs. 126,- Kč.
8. Autoservis - sledování data poslední výměny motorového oleje a volitelné upozorňování na potřebu jej vyměnit.
účetní software - rozdíly v. 2.93 od 2.92
k 8.4.2019 - úpravy dle zákona 80/2019 Sb. ("daňový balíček")
1. DPH
- Odstraněno zaokrouhlování DPH - od nastavení v základních údajích až po výpočty daně v jednotlivých evidencích - různých druhů dokladů.
- Výpočet DPH z celkové částky včetně daně dle zákona 80/2019 Sb. ("shora") při zachování původního výpočtu - algoritmus výpočtu se použije dle data v záznamu DPH - před 1.4.2019 původní, od 1.4. nový. Konečně tím zaniká problém s vyúčtováním záloh s daňovým dokladem k platbě zálohy.
- Automatické zaokrouhlování na celé koruny jen na vydaných fakturách a prodejkách (vystavených účtenkách) hrazených v hotovosti. Zaokrouhlení u plateb v hotovosti se do DPH nezahrnuje.
- V souvislosti s tím možnost potlačení upozornění na rozdíl menší 0,5 při neshodě součtů základů daně a daně na celkovou částku pokladního dokladu (jde o zaokrouhlovací rozdíl).
- Na opravný daňový doklad se vždy tiskne DUZP - den, kdy nastaly skutečnosti rozhodné pro provedení opravy.
2. Rozpis DPH do EET - na stvrzenkách a pokladních dokladech bez záznamu DPH a vazby na fakturu upraven výpočet základu a daně z celkové částky dle zák. 80/2019 Sb..
3. DE - daňová evidence - předběžný výpočet daně z příjmu při uplatnění výdajů procentem z příjmů pro rok 2019 - zvýšeny limity těchto výdajů dle zák. 80/2019 Sb. na dvojnásobek, tj. zadané procento ze 2 000 000.
4. Nabídky - hromadná změna sazby DPH u všech položek na jednu zvolenou (např. položky v základní sazbě se po zabudování do stavby pro ocenění stavby v ceně s DPH převedou do snížené sazby).
účetní software - rozdíly v. 2.92 od 2.91
k 1.3.2019
1. Adresář firem - ověření plátce DPH ukládáno a zobrazováno, kontrola jen 1x za den, výběr bankovního účtu z registrovaných na FÚ.
2. Účtenky přijaté - úpravy tisku, tisk jen nastaveného dokladu z jejich seznamu.
3. Zásoby - výpisy - položek bez pohybu - možnost vyloučit nové.
4. Mzdy:
- Na kartu pracovníka doplněno datum sjednaného konce pracovní smlouvy na dobu určitou, pro měsíční mzdu rozdělení na základ a osobní ohodnocení.
- Nastavitelné omezení počtu exekučních srážek zahrnovaných v předzpracování do mzdy z nastavených srážek.
5. PU - podvojné účetnictví - výpisy - u výpisu "Rozpor účt.plateb k fa" volitelné určení, zda posuzovat k datu plnění nebo k datu vystavení na faktuře.
účetní software - rozdíly v. 2.91 od 2.90
k 30.1.2019
1. DPH - blokování období proti nechtěnému záznamu DPH u čtvrtletních plátců po podání měsíčního KH (měsíční uzavírání u čtvrtletních plátců).
2. Mzdy:
- Roční vyúčtování srážkové daně ze závislé činnosti s výstupem v xml pro podání přes EPO2.
- Výpis čerpání dovolených doplněn o volbu jen přehledů čerpání a zůstatků dovolené za celý rok na jednom řádku pro jednoho pracovníka.
3. EET - upozorňování na blížící se konec platnosti podpisového certifikátu při startu programu.
4. PU - podvojné účetnictví:
- Volitelné nastavení, zda kurzový rozdíl účtovat na středisko faktury.
- Centrální volitelné potlačení účtování jednotlivých příjemek/výdejek zásob do účetnictví.
5. Autoservis - evidence uskladněných pneumatik rozšířena o výšku dezénu pneu na přední a zadní nápravě zvlášť, rok výroby pneu, počet najetých km, poznámka rozšířena o další řádek.
účetní software - rozdíly v. 2.90 od 2.87
k 4.1.2019
1. Roční uzávěrka - volitelné odstranění záznamů o odeslání do EET starších období (do zadaného data).
2. Mzdy:
- Výpočet daně a daňového zvýhodnění (roční vyúčtování daně) u jednotlivých pracovníků upraveno dle změn legislativy v roce 2018 včetně nového tiskopisu.
- Upraveny tiskopisy Potvrzení dle nových vzorů:
- POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, sražených zálohách na daň ... za období 2018 i 2019
- POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a o sražené dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně ... za období 2018 i 2019
- V celkovém přehledu mezd a přehledu mezd konkrétního pracovníka volaného z jeho karty doplněn přehled, zda pracovník měl v daném měsíci podepsáno prohlášení k dani, danění dle §6 odst.4, počet odpracovaných hodin a přesčasů se součtováním v zadaném výběru (období).
- V seznamu pracovníků doplněn sloupec s počtem odpracovaných hodin od počátku roku, kontrola na překročení ročního limitu hodin u DPP.
- Ve zpracování mezd kontrola na překročení ročního limitu hodin u DPP.
- Doplnění hodnot pro mzdy na rok 2019 - volitelně tlačítkem nebo při předzpracování mezd za 1.měs. 2019.
3. PU - podvojné účetnictví - nastavení a tisk výsledovky a rozvahy v angličtině.
4. DE - daňová evidence:
- Předběžný výpočet daně z příjmu a výstup přiznání k dani z příjmu FO za r.2018 - přepracován xml výstup dle nových formátů pro el. podání nebo tisk.
- Upraven xml výstup pro podání přehledu OSVČ na ČSSZ za r.2018 - el. podání "Přehledu ... " nebo tisk přes ePortál ČSSZ.
- Tisk přehledů pro OSVČ za r.2018 pro zdravotní pojišťovny.
účetní software - rozdíly v. 2.87 od 2.86
k 11.12.2018
1. Pracovníci - mzdy:
- V nastavení hodnot pro mzdy doplněn údaj životního minima s náklady na bydlení pro výpočty nezabavitelného minima a exekucí.
- Na kartu pracovníka doplněn údaj o počtu vyživovaných osob pro výpočet exekucí s automatickým výpočtem nezabavitelné části mzdy.
- Do srážek ze mzdy doplněno rozdělení zákonných pohledávek na přednostní a nepřednostní a datum, odkdy srážka platí.
- Zápočtový list upraven dle nové úpravy srážek ze mzdy.
- Do okna mzdy doplněn výpočet exekučních srážek.
účetní software - rozdíly v. 2.86 od 2.85
k 30.11.2018
1. Obecné - nastavení, zda povolit či nepovolit otevírání více oken (dokladů) z jedné evidence.
2. Zakázky, vydané faktury, vydané dodací listy - doplněna možnost přecení položek dle evidované nabídky.
3. EET:
- Volitelné nastavení odesílání rozpisu DPH do EET i z nedaňových dokladů (stvrzenka, zálohová faktura).
- Doplněna možnost na stvrzenkách a pokladních příjmových dokladech bez záznamu DPH provést rozpis DPH do EET odesílané tržby na základ daně a DPH s možností určení zvláštních režimů DPH (použité zboží, cestovní ruch).
4. Daňová evidence - v předběžném výpočtu daně a pojištění doplněny hodnoty pro vyúčtování OSVČ za rok 2018 a záloh na rok 2019.
účetní software - rozdíly v. 2.85 od 2.84
k 18.10.2018
1. Obecné:
- Vedle standardní windows maximalizace vnitřních oken i jen roztažení na celou plochu.
- Výpisy ze seznamů pracovníků, celkového přehledu mezd a deníku DE přepracovány a k přeformátovaným výpisům doplněna volba jen prostého opisu aktuálně zobrazeného seznamu s jeho uživatelským uspořádáním sloupců.
2. Slevy na položku - při záznamu z ceníku prací na doklad s přenosem původní ceny, slevy a nové ceny od zakázky až na fakturu, stejně jako bylo dosud jen u skladových položek.
3. Zakázky:
- Volitelné vyhodnocení efektivnosti zakázky jen k prodejním cenám na zakázce nebo až k fakturované částce.
- Při záznamu řádku na přijatých dokladech (přijaté faktuře, přijatém dodacím listě), které jsou současně subdodávkou na zakázku, doplněna možnost zadat i prodejní cenu této položky na zakázce bez nutnosti doplňovat ji až na zakázce.
4. Faktury:
- U faktur vydaných odeslaných do EET uvolněna možnost změnit jen text řádků.
- U faktur přijatých doplněna možnost zadání č.daň.dokladu a data uplatnění odpočtu (přijetí) ještě v hlavičce před zaevidováním a ne až v záznamu DPH.
- Jen v DE - nastavení, jak bude platba této faktury do deníku zaúčtována.
5. Pracovníci - mzdy:
- V tisku výplatních lístků (pásek) volitelné potlačení tisku rodného čísla pracovníka.
- Na kartu pracovníka doplněn údaj pro korekci čerpaných dnů dovolené načítaných z mezd.
- Doplněno nastavení a zpracování sick days - nastavení, zpracování ve mzdě s náhradou průměrem, přehled čerpání.
účetní software - rozdíly v. 2.84 od 2.83
k 2.7.2018
1. Kontrola přístupu:
- Zavedeny další body - funkce v systému, ke kterým je možné zamezit přístup pouze pro určené přihlášené uživatele.
- Volitelně nastavení logování všech exportů dat a výpisů - tisků při zvýšeném riziku úniku dat. K tomu přehledy kdy, kdo a co exportoval nebo vytiskl.
2. Účely GDPR - nastavení účelů, pro které jsou osobní údaje v organizaci zpracovávány včetně nastavení po jakou dobu mohou být zpracovávány. Využijí se následně k přiřazení konkrétním osobám v adresáři firem, kontaktech a pracovnících k vyhodnocení oprávněnosti zpracování jejich osobních údajů a data do kdy mohou být zpracovávána.
3. Adresář firem a kontakty:
- Doplněn příznak, zda se jedná o fyzickou osobu - subjekt údajů dle GDPR a k tomu datum, do kterého souhlasil se zpracováním osobních údajů a zda se neodhlásil ze zasílání různých zpráv, newsletterů apod..
- Přiřazení nastavených účelů zpracování osobních údajů s výpočtem data do kdy platí pro zdůvodnění oprávněnosti zpracování osobních údajů, usnadnění plnění povinnosti přístupu subjektu k jeho datům, hromadné automatické vymazání po odsouhlasení návrhu.
- Přednastavený tisk souhlasu se zpracováním osobních údajů s automatickým doplněním konkrétních evidovaných údajů a v případě poskytnutí souhlasu stiskem tlačítka automaticky k této osbě doplnit účel a datum platnosti souhlasu pro následné výše uvedené vyhodnocování oprávněnosti zpracování.
- Úpravy pro promítnutí změn na již evidované doklady včetně jejich anonymizace v případě, že subjekt údajů požádá o jejich výmaz a není jiný zákonný důvod proč je evidovat.
4. Pracovníci - zaměstnanci:
- Přiřazení nastavených účelů zpracování osobních údajů s výpočtem data do kdy platí pro zdůvodnění oprávněnosti zpracování osobních údajů.
- Přednastavený tisk souhlasu se zpracováním osobních údajů s automatickým doplněním konkrétních evidovaných údajů.
- Povoleno vymazání karty pracovníka, i když má evidovány mzdy po vytištění všech předepsaných dokumentů (mzdové listy, ELDP apod.) po 2 letech po ukončení pracovního poměru.
účetní software - rozdíly v. 2.83 od 2.82
k 9.5.2018
1. Importy řádků dokladů - do lokální nabídky na fakturách, dodacích listech a zakázkách doplněna volba importu z MS Excel. V zadávacím okně pro import je definice struktury (sloupců) pro import dat. Pomocí této funkce lze do dokladů nahrát řádky typu text a částka nebo text, množství a jednotková cena.
2. Přecenění řádků - faktury vydané i zálohové vydané - doplněna funkce přecenění řádků zadaným koeficientem - hromadná změna prodejních cen s určením, která cena je pro výpočet výchozí hodnotou (stávající na dokladu, průměrná cena pořízení, poslední nákupní, aktuálně platná v cenících v jednotlivých cenových úrovních).
3. Skupiny řádků - funkce doplnění skupiny řádků, která byla jen na fakturách, doplněna i na prodejky (vydávané účtenky), zakázky a vydané dodací listy.
4. Přecenění zásob - rozšířeno o možnost určení výchozí ceny s DPH a zaokrouhlení ceny s DPH na určený počet desetinných míst s přesným zpětným výpočtem ceny bez DPH z této zaokrouhlené ceny s DPH.
5. DE - daňová evidence - účtenky přijaté - do nástrojové lišty doplněno tlačítko pro přímý záznam její úhrady do deníku příjmů a výdajů stejně jako na fakturách.
účetní software - rozdíly v. 2.82 od 2.81
k 29.3.2018
1. Zásoby:
- Prodejky - účtenky vydané a vydané dodací listy - doplněna funkce přecenění zadaným koeficientem s určením výchozí ceny pro výpočet - nákladové poslední nebo průměrné, z prodejních cen v některé ze 3 úrovní na kartě nebo stávajících na dokladu.
- Dodací listy přijaté - doplněna možnost zadání k jednotlivým řádkům souvztažného zápisu do spotřeby na zadanou zakázku, stejně jako je tomu na přijatých fakturách.
- Výpisy - doplněn nový kontrolní výpis k odhalení případů nesouladu skladových pohybů na doklady způsobených dočasnými výpadky sítě. el. proudů aj. poruch zápisů do úložiště dat.
2. PÚ - účetnictví (podvojné) - výpisy - nový výpis nákladů a výnosů po jednotlivých účtech rozdělený do 12 měsíců od počátečního data.
3. Autoservis:
- Do zakázky doplněno schvalovací číslo leasingové společnosti nebo likvidačního protokolu pojišťovny včetně jeho tisku na zakázkový list.
- Volitelný tisk data a času předání vozidla zákazníkovi na zakázkový list.
- V evidenci opravovaných vozidel na kartu vozidla doplněny údaje o poslední výměně motorového oleje - datum, stav km, značka a druh oleje.
účetní software - rozdíly v. 2.81 od 2.80
k 5.3.2018
Faktury - doplněna volba v menu a s ní spojené funkce pro opakované - pravidelně se opakující pohledávky. Podobné, jako pro závazky. Tj.
- nastavení ke komu, v jaké výši, v jakých termínech a s jakými daty se mají zakládat, včetně záznamů DPH, popř. zaúčtování
- funkce pro jejich automatické vygenerování k zadanému datu
- automatické spuštění jejich vygenerování při startu programu
DE - daňová evidence - předběžný výpočet daně a pojištění doplněn o nastavení a tisk přehledu odvodů - daně a pojištění za zpracovávaný rok a záloh na následující, včetně čísel účtů, variabilních symbolů, termínů a poznámek. Pod tento soupis je možné doplnit delší průvodní text. Vhodné především pro účetní firmy předávající tyto informace svým klientům.
účetní software - rozdíly v. 2.80 od 2.76
k 5.1.2018
1. Obecné - volitelný tisk čísla dokladu i ve formě čárového kódu na fakturách, dodacích listech, zákázkových listech, nabídkách, poptávkách a objednávkách.
2. Faktury vydané - volitelný tisk DUZP i na dobropisech (opravných daňových dokladech).
3. Mzdy:
- Výpočet daně a daňového zvýhodnění (roční vyúčtování daně) u jednotlivých pracovníků upraveno dle změn legislativy v roce 2017 zpětně platných včetně nového tiskopisu.
- Evidence neschopenek a výstup přílohy k žádosti o nemocenské dávky - rozšíření o otcovskou poporodní péči a další změny dle nového formuláře Přílohy k žádosti včetně úprav xml výstupu pro elektronické podání.
- Upraveny tiskopisy Potvrzení dle nových vzorů:
- POTVRZENÍ zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění
- POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, sražených zálohách na daň ... za období 2018
- POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a o sražené dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně ... za období 2018
4. EET - volitelné nastavení, zda odesílat i účtenky placené kartou a zda na účtenkách tisknout DIČ.
5. DE - daňová evidence:
- Předběžný výpočet daně z příjmu a výstup přiznání k dani z příjmu FO za r.2017 - doplněna možnost volby využití nižšího limitu max.výdajů při uplatnění výdajů procentem z příjmů a tím využití slevy na manželku a daňového zvýhodnění na děti, přepracován xml výstup dle nových formátů pro el. podání nebo tisk.
- Upraven xml výstup pro podání přehledu OSVČ pro ČSSZ za r.2017 - el. podání "Přehledu ... " nebo tisk přes ePortál ČSSZ.
- Tisk přehledů pro OSVČ za r.2017 pro zdravotní pojišťovny. K datu uvolnění této verze VoZP a ZPŠ jej ještě nezveřejnily.
účetní software - rozdíly v. 2.76 od 2.75
k 4.12.2017
1. Kurzy měn - úprava automatického doplňování kurzů měn na doklady z kurzovního lístku ČNB.
2. Zakázky:
- Doplněna možnost vyúčtování a ukončení zakázky na účtenku - prodejku.
- Výstup efektivnosti zakázek do tabulky s možností exportu do Excelu.
3. Mzdy - doplněny hodnoty pro rok 2018.
4. DPH - promítání změny DIČ dodavatele - odběratele do záznamů DPH i v uzavřeném období - řešení chyb na kontrolním hlášení z uzavřeného období.
5. DE - daňová evidence:
- V okně pro záznam do deníku příjmů a výdajů doplněna možnost výběru dodavatele - odběratele z adresáře firem před záznamem DPH, tj. přesunuta z tisku pokladního dokladu.
- V okně se seznamem záznamů v deníku příjmů a výdajů doplněna možnost přidat si sloupec zobrazující název dodavatele-odběratele (z přiřazených faktur, účtenek a pokladních dokladů).
- V předběžném výpočtu daně a pojištění doplněny hodnoty pro vyúčtování za rok 2017 a záloh na rok 2018.
účetní software - rozdíly v. 2.75 od 2.74
k 11.10.2017
1. Obecné - rozšíření možností uživatelského nastavení oken dokladů s řádky - faktura, dodací list, zakázka, nabídka, poptávka, objednávka, přijatá účtenka:
- Změnou jejich velikosti (tažením za okraj) nad výchozí, se automaticky zvětšuje i oblast s řádky tohoto dokladu, prvky pod tímto oknem (obvykle celkový součet řádků) se drží spodního okraje okna a odsouvají se automaticky dolů.
- Změněnou velikost okna lze uložit včetně vlastního uspořádání pořadí a šířky sloupců řádků dokladu.
- Sloupce řádků si lze obarvit (pozadí nebo písmo), upravit texty jejich nadpisů, popřípadě doplnit o další, standardně nezobrazované údaje.
- Možnost uživatelského nastavení typu a velikosti písma pro řádky dokladů.
- Vyvolání těchto možností voleb lokální nabídkou (pravým tlačítkem myši) nad řádky jakéhokoliv dokladu nebo speciálním novým tlačítkem.
2. Zásoby - volitelné nastavení, zda při předání ze skladu na sklad na přijímací skladové kartě změnit poslední cenu nákupní podle vydávajícího skladu a tím popřípadě na ni přepočítat prodejní ceny.
3. DPH - úpravy v záznamu DPH k platbě zálohy v cizí měně a tisk daňového dokladu k platbě zálohy v cizí měně.
účetní software - rozdíly v. 2.74 od 2.73
k 10.7.2017
1. Adresář firem:
- Import (načtení - nahrání) adresáře z xls souboru - z sloupců xls tabulky uspořádaných dle zobrazované definice (popisu) jejich struktury v AdmWin nebo úpravou této definice v AdmWin. Vhodné nejen pro počáteční importy. Lze importovat kdykoliv, popřípadě jen provést aktualizaci - vyplněnými údaji v xls tabulce se přepíší údaje v AdmWin u již evidovaných firem.
- Tisk adres na tiskopis poštovního podacího lístku přepracován do novějšího tiskopisu České pošty č. T11-036A (03-11).
2. Zásoby - změny skladových karet - import skladových karet z xls souboru. Podobně jako u adresáře firem - nastavitelná struktura sloupců údajů, které se budou importovat. Lze importovat jak nové skladové karty včetně množství na skladě (pro počáteční importy dat), tak i jen provádět aktualizace u již evidovaných skladových karet jen údaji, které jsou ve sloupcích xls vyplněny. Tím je dána možnost hromadné aktualizace cen - tzv."nahrání" ceníků z jiných zdrojů.
3. Faktury - přijaté i vydané:
- K exportu seznamu faktur do Excel doplněn samostatný export do xls v pevně definované popsané struktuře včetně záznamů DPH (rekapitulace DPH) nebo ve formátu ISDOC přímo ze seznamu faktur.
- Import faktur z xls souboru - podobně jako u adresáře nebo zásob si lze uživatelsky nastavit sloupce, které se budou importovat včetně rekapitulace DPH, ze které se vytvoří záznamy DPH do záznamní povinnosti k DPH. Lze importovat jen ještě neevidované faktury. Vhodné nejen pro počáteční stav, ale jako průběžné přenosy s jinými systémy, např. e-shopů.
- Import faktur dodaných elektronicky ve formátu ISDOC.
4. Daňový doklad k přijaté platbě (záloze) - volitelně lze na něj tisknout logo popř. razítko a podpis stejně jako na jiné doklady.
účetní software - rozdíly v. 2.73 od 2.72
k 20.6.2017
1. Obecné:
- Vyřešeno zobrazování neúplného data po instalaci Windows 10 Creators Update za cenu mnoha grafických úprav v programu, byť už i Microsoft připravuje opravný balíček.
- Možnost vypnutí vizuálních stylů aplikujících uživatelské nastavení zobrazování oken a jejich ovládacích prvků ve Windows.
2. Faktury vydané - výstup ve formátu ISDOC.
3. DPH:
- Rozšíření číselníku kódů pro přenesenou daňovou povinnost dle zákona 170/2017 Sb. a nových pokynů ke kontrolnímu hlášení.
- Doplněna možnost uživatelského nastavení číselníku kódů přenesené daňové povinnosti.
4. Mzdy - zvýšení daňového zvýhodnění na druhé dítě na 19 404 Kč, na třetí a každé další vyživované dítě na 24 204 Kč ročně promítnuto do měsíčních hodnot pro mzdy 2017.
5. DE - daňová evidence - úpravy ve výpočtu daně z příjmu dle zákona 170/2017 Sb.:
- Zvýšení daňového zvýhodnění na druhé dítě na 19 404 Kč, na třetí a každé další vyživované dítě na 24 204 Kč pro r.2017.
- Snížení stropu výdajů při použití paušálních výdajů procentem z příjmů.
- Možnost využít slevu na manželku a daňové zvýhodnění i při použití paušálních výdajů procentem z příjmů - při snížených stropech výdajů již i v r.2017.
- Do rozhodujících příjmů pro nárok na daňový bonus ve vztahu k 6 násobku min.mzdy se započítávají jen příjmy dle §6 ze závislé činnosti a §7 podnikání.
účetní software - rozdíly v. 2.72 od 2.71
k 13.4.2017
1. Požadavky zákazníka - nastavení výchozího zaškrtnutí dodržení prodejní ceny při záznamu nového požadavku ze strany zakázek, adresáře firem a zásob. Přijaté objednávky z e-shopu nebo vytvořené z nabídky mají vždy zaškrtnuto.
2. Zásoby - prodejky (účtenky) - v zadávacím okně nové prodejky v režimu:
- Výdeje skladových položek čárovým kódem možnost dočasně přehodit na zadání nové položky přímo ručně zadaným číslem skladové karty.
- Zápisu položek kusy x cena je možné po nastavení zadat i název položky - textový popis.
3. Mzdy:
- Neschopenky - číslo rozhodnutí o dočasné prac.neschopnosti rozšířeno na 20 znaků.
- Nové tiskopisy potvrzení o zdanitelných příjmech pro zálohovou i srážkovou daň dle vzorů MFin pro rok 2017 při současné existenci stejnojmenných za r.2016.
4. Autoservis:
- Evidence opravovaných aut rozšířena o údaje o zimních a letních pneumatikách (značka, rozměr, disk, rok výroby, datum montáže na auto) se zápisem do evidence uskladněných pneumatik, a dále o jméno, telefon a e-mail na řidiče nebo toho, kdo se o auto stará za zákazníka, který má více aut.
- Evidence uskladněných pneumatik rozšířena o cenové údaje pro vyúčtování uskladnění s výpočtem za každý den uskladnění a o údaje označující přesné místo jejich uskladnění (řada, regál, buňka).
- Tomu upraven tisk předacího protokolu o uskladnění a možnost nastavení jeho tisku na papír formátu A4 nebo A5.
- Tlačítkem lze provést zápis vyúčtování uskladnění z evidence uskladněných pneumatik na zakázku nebo prodejku.
účetní software - rozdíly v. 2.71 od 2.70
k 23.2.2017
1. Adresář firem - doplněna kontrola přístupu k zobrazení i výpisů nákupů a prodejů.
2. Zakázky - uživatelské barvení zakázek v jejich seznamu dle stavu rozpracovanosti.
3. Zásoby:
- Volitelné potlačení zobrazení storen v zobrazení pohybů skladové karty.
- Výpisy - analýzy prodejnosti - možnost výstupu do tabulky s exportem do MS Excel.
- Prodejky (účtenky) - v přehledu doplněn sloupec s číslem pokladny, výběr (filtr) na zadanou pokladnu, součtování (sumace) za nastavený výběr prodejek.
- Prodejky (účtenky) - volitelný tisk textového označení - adresy provozovny.
4. Tisk faktur - vedle QR Platba možnost tisku QR kódu QR Platba + Faktura.
5. Zálohování - přenos dat - z přenosu dat vyjmuto nastavení EET - to je pouze součástí zálohy.
účetní software - rozdíly v. 2.70 od 2.66
k 6.1.2017
1. Faktury:
- V nastavení forem úhrady doplněny sloupce pro označení formy úhrady v němčině a angličtině, které se použijí při tisku v příslušné jazykové mutaci tisku faktury.
- Procento penalizace (denní úrok z prodlení) rozšířen na 7 desetinných míst s promítnutím až do tisku a archivu upomínkového a penalizačního dopisu.
2. Nabídky a poptávky - tištěný název rozšířen na 35 znaků.
3. Zásoby - výdej dle nabídky - do zadání skladových položek pro výdej se zapíší skladové položky z vybrané nabídky, které jsou skladem, v ceně a množství z nabídky.
4. DPH:
- Rozšíření přenesené daňové povinnosti o další skupinu plnění - 21 - poskytování elektronických komunikací.
- Ověření spolehlivosti plátce DPH - dle pokynů GFŘ přepracováno na šifrovanou komunikaci (https) se servery FÚ.
5. Mzdy:
- Nové hodnoty pro mzdy na rok 2017.
- Roční výpočet daně a daňového zvýhodnění u daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti - roční vyúčtování daně z příjmu u pracovníka za 2016.
- Tisk ročního výpočtu daně přepracován dle formátu tiskopisu 25 5460/1 MFin 5460/1 - vzor č. 21.
6. DE - daňová evidence:
- Předběžný výpočet daně z příjmu a výstup přiznání k dani z příjmu FO za r.2016 - doplněna sleva na dani na EET, přepracován xml výstup dle nových formátů pro el. podání nebo tisk.
- Výpočet sociálního pojištění OSVČ za r.2016 s výstupem v xml pro el. podání "Přehledu..." nebo tisk přes ePortál ČSSZ. Dle informací z ČSSZ bude provozně nasazen nejdříve k 1.2.2016.
- Výpočet zdravotního pojištění OSVČ za r.2016 a tisk "Přehledu OSVČ za rok 2016" pro většinu zdravotních pojišťoven.
7. PU - účetnictví - do přednastavených výkazů výsledovky a rozvahy doplněna čísla řádků těchto výkazů v EPO2 pro jejich přenos do příloh k přiznání k dani z příjmu PO za r.2016.
účetní software - rozdíly v. 2.66 od 2.65
k 9.12.2016
EET - elektronická evidence tržeb:
- nastavení údajů pro zasílání do EET: - odkdy, provoz, pokladní místo, certifikát, ověřovací mód, zjednodušený režim, výchozí nastavení pro odesílání pokladních příjmových dokladů/stvrzenek, zda při startu zkusit automaticky odeslat účtenky, které se nepodařilo odeslat z důvodu nefunkčního připojení na internet nebo nedostupnosti serveru správce daně.
- prodejky za hotové (vystavené účtenky) - podléhají EET - elektronická evidence tržeb - vždy od data z nastavení EET a jsou odesílány ihned při svém ukončení včetně storen (zrušení prodejky).
- prodejky za hotové (vystavené účtenky) - tisk údajů o účtence: fiskální identifikační kód (FIK), DIČ - i u neplátců DPH, označení provozovny, označení pokladního zařízení, pořadové číslo účtenky, datum a čas přijetí tržby, bezpečnostní kód poplatníka (BKP), údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.
- formy úhrad faktur - určení, které formy úhrad (v hotovosti, kartou) podléhají EET.
- vydané faktury - seznam - doplnění sloupce s poř.číslem odeslání do EET, výběr faktur ze seznamu doplněn o možnost výběru na faktury do EET odeslané a neodeslané.
- vydané faktury - tisk - v případě, že faktura podléhá EET, tisk údajů o účtence: fiskální identifikační kód (FIK), DIČ - i u neplátců DPH, označení provozovny, označení pokladního zařízení, datum a čas přijetí tržby, bezpečnostní kód poplatníka (BKP), údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.
- vydané faktury - opravy - u faktur, které byly odeslány EET, jsou omezeny - není možné změnit částky, formu úhrady, řádky včetně záznamů DPH, zrušit (vymazat) fakturu.
- pokladní příjmové doklady a stvrzenky - seznam - doplnění sloupce s poř.číslem odeslání do EET, výběr dokladů ze seznamu doplněn o možnost výběru na do EET odeslané a neodeslané.
- pokladní příjmové doklady a stvrzenky - jednotlivé - doplněno zaškrtávací pole určující, zda doklad odeslat do EET - jde-li o úhradu vydané faktury, která nebyla do EET odeslána, bude ve výchozím stavu zaškrtnuto, jinak dle nastavení.
- pokladní příjmové doklady a stvrzenky - tisk - v případě, že doklad podléhá EET, budou na ní vytištěny údaje o do EET odeslané účtence stejné, jako v případě u faktur nebo prodejek.
- pokladní příjmové doklady a stvrzenky - opravy těch, které podlehly EET, budou omezeny - nebude možné změnit částky, záznamy DPH, zrušit (vymazat) doklad.
- odeslání účtenek do systému EET správce daně a přijetí potvrzení s FIK - fiskálním kódem nebo chybové zprávy, proč bylo přijetí do EET odmítnuto.
- samostatný přehled o odesílání do EET s identifikačními údaji jednotlivých odesílaných zpráv, úspěšnost odeslání - zda byla zpráva přijata systémem EET správce daně, vrácený FIK - fiskální kód nebo identifikace chyby, proč nebyla zpráva o tržbě přijata, možnost opakovaného odesílání zpráv jednotlivě nebo hromadně po případném výpadku připojení k internetu, možnost výběrů odesílaných zpráv o tržbách do EET dle období, z jakých dokladů přišly, stavu úspěšnosti odeslání, součet nebo výpis těchto vybraných odeslání do EET.
- doplnění kontrol přístupu uživatelů k novým funkcím - k nastavení EET a přehledu odesílaných záznamů o tržbách.
Upozornění! EET - elektronická evidence tržeb neběží na Windows XP! Je funkční až od Windows Vista a Windows 7.
účetní software - rozdíly v. 2.65 od 2.64
k 14.9.2016
1. DPH:
- Zapracován nový tiskopis přiznání k DPH 25 5401 MFin 5401 - vzor č.20.
- V okně pro vytvoření přiznání k DPH doplněn výběr hlavní hospodářské činnosti z číselníku cz-nace s automatickým doplněním jeho kódu pro elektronické podání.
2. Faktury - výpisy - volitelné, zda rozhodným pro zařazení do vypisovaného období je datum plnění nebo datum vystavení faktury. Do většiny výpisů doplněn sloupec s datem vystavení vedle data plnění nebo se dle této volby mění datum vypisované faktury.
3. Použití ceníku prací - doplněna možnost jeho redukce a zadání množství a cen dle vybrané nabídky. Je-li na zpracovávanou firmu jen jedna, nemusí se ani vybírat.
4. Mzdy:
- Volitelné nastavení, zda náhradu mzdy za nemoc počítat i za dny svátků připadajících na pracovní dny u pracovníků, u nichž je nastaveno nepočítat náhradu mzdy za svátky.
- Srážky z mezd - u zákonných pohledávek a exekucí doplněno, kolik bylo již splaceno u předchozích zaměstnavatelů nebo před zahájením zpracování mezd v tomto účetním software, s automatickým dopočtem kolik bylo splaceno z evidovancýh mezd, kolik celkem a kolik zbývá doplatit. V souvislosti s tím upravena i příprava a tisk zápočtového listu.
- Přepracováno zadání hromadného oznámení změn zdravotní pojišťovně do uživatelsky jednoduššího a rychlejšího.
5. Evidence korespondence - do záhlaví doplněn údaj o celkové částce bez DPH, výběr z neukončených zakázek, kterých se dopis týká.
Do přehledu korespondence doplněn sloupec s částkou bez DPH a sloupec s číslem zakázky, do nástrojové lišty tlačítko pro sumaci celkových částek a částek bez DPH v nastaveném výběru korespondence. Do výběru (filtru) doplněn výběr korespondence na zadanou zakázku.
6. Účetnictví (podvojné) - dlouhodobý majetek - plán účetních odpisů ovládán standardní zkrácenou nástrojovou lištou včetně tisku a exportu do MS Excel.
Účetní program AdmWin používáme ke své ekonomické činnosti.